Sunday, October 24, 2010

Taik yang sama (same ol' sh*t).

Hari ini Cik Puan Ita bekerja, eventhough it's Sunday. Orang-orang press, biasalah. Gua baru sahaja kembali daripada menghantarnya ke tempat kerja. Gua sayang gila Cik Puan Ita gua ni, gua tak mau dia kena panas dan diganggu oleh lelaki-lelaki tidak bermoral jika dia menaiki transport awam. Hahah.

As usual, on Sunday our routine starts with having breakfast at TY which is near our crib. Makanan di sini oklah, tak superb. Tapi taklah teruk juga. Pelanggan TY agak ramai hari ini compare dari minggu-minggu yang lepas. Roti canai habis awal, so we ordered something else.

Dan di kala gua sedang layan makanan gua, Cik Puan Ita membisikkan sesuatu, "Sampai macam tu sekali ke nak pandang?".



Pfft. F*ck kit. Haihhh, here we go again.
Gua terus jeling meja sebelah. A Malay couple with 3 kids.



Mahu sahaja gua tarik kerusi pergi ke meja sebelah dan membuka 1001 hujah tentang keunikkan serta the bizzare of how Allah works terhadap kelahiran, yang mana di antaranya adalah hanya 10 dari 1 juta tupai yang dilahirkan akan menjadi albino, bagaimana singa jantan pernah mengawan dengan harimau betina dan terlahirlah satu spesis baru yang sangat unik iaitu Liger, bagaimana exciting teori evolusi atau Darwinisim itu, walaupun kita tidak boleh mempercayainya kerana ia menolak konsep ketuhanan, dan bagaimana hujah-hujah ini semua relate dengan kelahiran anak gua. Or perhaps, memandangkan mereka ini shallow sangat, jenis-jenis yang refused untuk berfikir lebih, patut je gua cakap,"Alah anak lu orang ni macamla konfem jadik orang esok, tah-tah jadik penagih! Kalau gua nampak kat tepi jalan gua sepakkan aje!

But these are not the things that i should do or say. Gua dah tak ambik pot dah. Lu orang nak tengok, tengoklah. Lu orang nak discuss secara bisik-bisik dengan partner lu orang pasal anak gua, go ahead. Itupun selagi lu orang tak ceroboh 'invisible wall' gua, that's fine by me.

Gua sebenarnya dah malas nak fikir-fikir dah pasal reception orang sekeliling pasal anak gua. Bukan apa, first and foremost, gua takkan tahu apakah yang terlintas di pemikiran orang-orang ini, so adalah SALAH bagi gua nak assume yang mereka berfikir yang jahat-jahat. Mungkin couple tadi teringat anak buah belah bapak mak laki dia yang mempunyai sakit yang sama. Entahlah.

The main thing is gua tak patut berasa down akibat daripada hal-hal seperti ini, reclusive atau merasakan dunia ini tidak adil dan menghalang gua serta family gua enjoy dengan apa yang patut kami enjoy. Jikalau dulu mungkin gua terlalu over protective dan mahu melindungi Alisya dari semua mata yang memandang. I was seeking enemies with the world. I can't do that, kerana in the end gua akan kalah dan akan berasa kecewa.

Gua juga sudah belajar untuk let go. Letting go, as in membiarkan nature membentuk laluan, seperti Marlin dalam Finding Nemo;

Marlin: I promised I'd never let anything happen to him.
Dory: Hmm. That's a funny thing to promise.
Marlin: What?
Dory: Well, you can't never let anything happen to him. Then nothing would ever happen to him. Not much fun for little Harpo.



Konklusinya, manusia yang celik akan terus memandang dan Alisya akan terus dewasa. There's nothing that i can do to stop this. It's a fact yang gua harus cerna dan make the best out of it.

Ahh, lantaklah!

p/s: Mungkin dengan hasil gua pergi gym ni, masyarakat akan takut untuk tengok-tengok Alisya lagi. Hohoho. "Kau tengok anak di- eh bapak dia bonzer dangdut ke?!"

1 comment:

  1. Yeah..caiyok ita n farid...!!!

    Tapi yg last tu kelakau giler..mua ha ha..

    ReplyDelete