Saturday, June 25, 2011

3 year strong.

Still remember this post that was written 2 years ago?

Alhamdulillah, hari ini sudah masuk 3 tahun gua berhenti menghisap rokok. Dengan kekuatan yang sentiasa dipinjamkan olehNya, gua masih lagi seorang yang mampu hidup bebas daripada cengkaman nikotin.

Banyak yang telah berubah sepanjang 3 tahun pemberhentian gua ini. Gua semakin enjoy living a healthy lifestyle. Gua kini boleh berlari lebih laju dan lebih jauh. Gua boleh lakukan tabata, something that i never thought i could possibly done. Kekuatan gua juga dah meningkat, takat bent over row 50 kg 6 repetitions gua boleh buat selamba je. Haha (gelak poyo).

Sekarang ni bukan saja rokok, fast food pun gua dah ban. Rasional gua? Negara kita kaya dengan sumber makanan asli dan segar, so why the hell kita harus contaminate badan kita dengan hasil-hasil chemical fusion yang antaranya kita panggil fries?! Plus harga 'makanan-makanan laju' ni lebih mahal dari sepinggan nasi ayam yang kaya dengan protein dari ayam, vitamin dari timun dan karbohidrat dari nasi! Gua selalu promote healthy eating pada kawan-kawan gua. Though one of them called me a goat because i love to eat 'leaves' (salad).

All in all, life is definitely awesome wey.

4 comments:

  1. yeah!.. di saat kau dh brenti rokok cik abg aku plak mula hisap rokok..tp waktu keje jela...kt umah mmg aku haramkan...

    ReplyDelete
  2. zura - Abe mu stress kijo, tu yang merokok tuh!

    ReplyDelete