Wednesday, May 13, 2009

Emak.

Bersempena hari ibu yang sudah berlalu, post ini gua tujukan khas buat emak gua yang gua teramat sayang. Walaupun emak gua (mungkin) tidak tahu langsung kewujudan blog gua ini, gua harap-harap dengan kuasa Tuhan, mesej gua sampai kepadanya.

Emak,

Ayed tak pasti sama ada mak ingat lagi atau tak, yang ayed pernah macam salahkan mak sebab kenapa tak ubatkan Kak Ita dulu. Masa tu ayed kecik lagi, dan ayed rasa macam tak best main-main ngan Kak Ita. Mak diam je masa ayed tanya soklan yang bunyiknya, "Mak tak bawak Kak Ita pegi spital ke dulu masa dia demam?". Sekarang ni, bila ayed tengok Sarra, ayed paham kenapa mak diam. Maafkan ayed mak. Ayed sedar, ade bende yang tak dapat kita nak buat. Ade bende yang Tuhan tak bagi semua kat kita. Sekarang ni, bila emak dah citer bende-bende yang mak pernah usahakan untuk ubatkan Kak Ita dulu, ayed rase segan mak. Ayed rase ayed mati hidup balik pun ayed tak dapat jadik sekuat mak. Maafkan ayed mak. Ayed tak sepatutnya cakap kat mak camtu dulu. Ayed harap, satu hari nanti Tuhan jadikan Ayed setabah mak.

Yang menyayangi mak sehingga ke akhirat,
Ayed

1 comment:

  1. nak nanes!!! dah nanes pon...haha. sebabnya, hanya kita yang tau ape yg sedang kita alami...dan mak ton, tak pernah sesekali biarkan kita sendirian! ayg beruntung dapat mentua cam mak ton...thanx mom!

    ReplyDelete