Monday, May 25, 2009

Puteri Sarra Ebok de Kamuks-kamuks berdayang baru.

Sarra sudah tidak menangis lagi ketika mandi! Strangely, Sarra tetap juga menangis bila Ita yang memandikannya! At first gua sangkakan ini hanya sekadar suatu kebetulan, tapi setelah kami bedua bereskperimentasi sebanyak beberapa kali, ternyata, Sarra tidak merengek sedikit pun ketika gua yang mandikan! Alhamdulillah, anak dara ini sudah bisa membezakan di antara sentuhan abi dan ummi. Satu lagi perkembangan Sarra yang gua rasa cukup significant.

So sekarang, dengan rasminya gua sudah ada tugas baru yang cukup mengujakan - menjadi dayang siraman kepada Puteri Sarra Ebok de Kamuks-kamuks.

p/s: Gua tengah mencuba sesuatu - sesuatu yang gua patut lakukan dari dulu lagi. Gua tengah berusaha (semoga menjadi amalan, Insya Allah) untuk memandikan dan mengurut Sarra sambil membaca selawat shifa' dan selawat tafrijiyah pada setiap pagi. Entah, kebelakangan ini minda gua kerap berbalik kepada kata-kata dari Makcik Siti, seseorang yang pernah mengubatkan Sarra dahulu; "Budak ni takde sakit ape. Dia cuma perlukan doa dari mak bapak dia". Semakin gua teliti ayat itu, semakin dalam maksudnya. Syukur sebab hati gua terbuka untuk mencubanya dan gua berharap agar usaha gua ini diberkati Allah. Amin.

3 comments:

  1. hehe..nak manje2 ngan ayah dia..pandai la sarra..nabila langsung tak nak kat ayah dia..huhu..!

    ReplyDelete
  2. Ummi dia garang..tu pasal sarra tanak. hahaha

    ReplyDelete
  3. hellooooo en fared! waaahhh, sedap jer kate ummi garang yer....ummi lah yang paling baek tau... kot tak sarra tak polow sifat2 ummi nih...haha!

    ReplyDelete