Monday, August 17, 2009

Perihal zoo.

Semalam, semasa menonton tv, gua mengajukan niat suci gua yang sudah lama terpendam kepada Cik Puan Ita untuk kesekian kalinya;

"Cayangggg... Abang nak jadik sukarelawan Zoo Negara boleh tak?"

Dan untuk kesekian kalinya juga, dalam perkiraan masa yang tak lebih dari 0.5 saat, niat gua itu dinafikan. Nampak sangat dia tak consider apa niat gua itu.

"Tak payahla".

Bluerghhh
.

Ada lagi pertikaian yang berlaku selepas itu, tapi tak perlulah gua nyatakan di sini. Like seriously weyhhh, rutin life gua sekarang adalah pergi kerja, balik kerja dan jaga anak. Duh. There's more to this life then just doing those things. Gua nak cuba macam-macam. Gua nak participate dalam semua benda. Gua NAK Sarra ada sekali semasa gua participate dalam semua benda. The fact that I know a capybara is a member from the rodent family would've make me a great zoo volunteer!















Capybara


Entahla, mungkin gua kena merancang kembali strategi dan cuba approach yang lain. As always, we live to fight another day.

Speaking of which, gua rasa dah time untuk gua bawak Sarra pergi zoo. Ada sesiapa yang nak join? The more the merrier.

p/s: Eh cayang tau tak..kat Amerika belah-belah Wisconsin sana tuh, ada terapi binatang untuk budak-budak CP tau. Diorang pakai dolphin, anjing laut, macam-macam lagikla. Kalau abang jadik volunteer kat Zoo Negara kan, mesti senang wat terapi untuk Sarra!

5 comments:

  1. yeke..ada gak terapi camtuh yek..hehe..nak join..org first nih..teringin nak bawak Nabila..tapi dulu zul tak kasi..pasal takut bulu binatang la..apa la..mcm2..klu korang nak gi..ckp tau..leh join skali..reramai baru best!

    ReplyDelete
  2. Aku org second nak cuba boleh kan.. Cam best jer terapi tu..

    ReplyDelete
  3. @Noina
    Terapi tu memang ada, tapi tataula kat Amerika belah mana. Ade kuar kat Animal Planet aituh, citer Dolphin Days. Diorang letak ade sorang budak CP nih kat jeti, pastu dolphin ni datang cium-cium kaki dia. Suka betul budak tu. Wisconsin tu main cakap jek, saje nak racun Ita biar dia bagik jadik sukarelawan. Hahaha.

    Tu lah, kena tunggu ummi diorang ni cuti ahad. Dah lama plan dah tu. Sekang ni pun diorang dua orang ni dah besar, bolehla pegi.

    @Rofaizal Jaafar
    Kalau ada kat sini memang dah boleh try dah. Hahaha.

    ReplyDelete
  4. jom lah pi zoo sesame...Farid & Rombongan...buleh kite gather2 sekali...huhuhuhu
    Zoo Melaka Besh tau...

    ReplyDelete
  5. jom g zoo....safari night kat taiping pun layan.....wakakkaka....apa lagi farid, jom la...teruskan niat suci murni nak ke zoo tu...

    ReplyDelete